Been there, done that..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Wetering - WaarBenJij.nu Been there, done that..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Wetering - WaarBenJij.nu

Been there, done that.....

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

“Been there, done that, bought the T-shirt, made the picture………”

Mijn eerste zomer sinds 5 jaar in Nederland. Nou ja, in Nederland is een groot woord. De helft van mijn tijd heb ik deze zomer mogen doorbrengen in geweldige Europese steden als bijvoorbeeld Barcelona, Warsaw, Stockholm, Oslo, Madrid en Helsinki. Waarnaar de verre reizen weer begonnen zijn, met achtereenvolgend Tanzania, Maleisië en Curaçao.
Mijn leven.
Voor mijn gevoel 180 graden gedraaid ten opzichte van vorig jaar.
Herinneringen loslaten is nooit mijn sterkste punt geweest en de heimwee naar dat wat er ooit was zal dan ook wel blijven. Gelukkig kan ik het heden weer koesteren als een cadeautje en voel ik mij gezegend met de mensen om me heen, mijn werk, mijn dromen en de keuzes die ik heb durven maken.

Een update m.b.t. mijn leven is geen overbodige luxe. Het precies volgen van mijn ‘vliegende’ bestaan is een dagtaak en eigenlijk al niet te volgen voor mijzelf.

Dit keer geen literair hoog dragend verhaal, maar gewoon even een update van wat ik de afgelopen weken heb mogen zien, meemaken, ervaren en heb mogen groeien. Groeien in mijn werk, mijn kennis van verschillende culturen, mensen, leefwijzen en topografische kennis !

Confronterend is het wel om de laatste maanden nu te ordenen in de kamers van mijn hoofd. In een razend tempo wisselden verdriet en geluk zich af in de achtbaan van mijn leven. Langzaam klimmend en dodelijk vermoeiend omhoog om vervolgens in een rotvaart de onduidelijke donkere dieptes in te duiken. Niet wetende waar terecht te komen….

Grote nieuwe indrukken heb ik mogen opdoen in mijn 9 daagse reis naar Kuala Lumpur. De negen dagen werden gevuld met een jungletocht, bezoek aan de Buta Caves, eten en shoppen in China Town, massages en genieten van de zon, het zwembad, de vriendelijke mensen en rijke cultuur van dit land.

Aan boord zijn menig communicatieles inmiddels omgezet in werkelijkheid. Vliegangst, epilepsie, roken aan boord, koppige arabieren, veeleisende Indiers, arrogante zakenlieden, schattige kinderen, zuurstof toedienen, hevige turbulentie, vertragingen…. been there, done that!

Eindelijk dan chillen op de Antillen… Curacao. Daar gebeurt het per slot van rekening allemaal. Gewapend met mijn camera en mijn gedachten probeer ik wanhopig ieder beeld te vangen voor degene die mij lief zijn en met wie ik dit alles zo ontzettend graag zou willen delen, maar simpelweg niet gaat.

Soms is het moeilijk om al deze intensieve gebeurtenissen te delen met mijn “vrienden voor een dag, een week”, mijn collega’s. Maar gelukkig neem ik zij die mij lief zijn altijd mee in de kamers van mijn hart.

Er moet een evenwicht gevonden worden in mijn vrije tijd, het bijkomen van jetlags, het bijhouden van sociale contacten en het verwerken van de vele indrukken en gebeurtenissen. Toch voel ik door een zekere moeiteloosheid in de dingen die ik doe, dat ik een goede weg ben ingeslagen.
Wie kan nou zeggen dat ie of vakantie heeft, of op vakantie gaat?? Hoewel dan wel met een erg hoog:
“Been-there-done-that-bought-the-tshirt-made-the-picture-gehalte”, want het is waar; de tijd vliegt wanneer je vliegt!

Nu dan 9 dagen naar Bonaire en voor mijn verjaardag een heel bijzondere reis naar Johannesburg, maar daarover de volgende keer meer!!

Carpe Diem
Heel veel liefs, Rianne

  • 28 Augustus 2007 - 19:10

    Jonna:

    Confronterend........denk aan je lieverd!
    Have fun op Bonaire!

    Kus

  • 07 September 2007 - 16:37

    Imke:

    laat maar komen dat prachtige verhaal van bonaire! ik heb tijd genoeg om t te lezen! kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rianne

Met mijn hoofd in de wolken en de wereld aan mijn voeten.....

Actief sinds 11 Juni 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 45197

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: